zaterdag 11 oktober 2014

Oogpatches tegen opgezwollen oogleden


Ik had gisteren opeens een mega dik oog door een allergische reactie. Toen ik vanmorgen wakker werd was het nog steeds dik. En toen dacht ik opeens nu kan ik die oogpatches wel reviewen voor jullie. Ik ben allergisch voor katten en had mijn kat geaaid en daarna in mijn oog gewreven. En toen werd het opeens mega dik en bleef het maar tranen. 


Ik heb het over de eye puffiness minimizing patches van Purederm. De patches bevatten ginkgo extract, ginkgo verbeterd de bloedcirculatie, laten de ogen ontspannen en drijven vocht af. Ook moet het ervoor zorgen dat de opgezwollen oogleden verminderen. 


Je brengt de patches aan op droog gereinigd gezicht. Je laat de pad vervolgens 30 minuten zitten en trekt de patches langzaam va je ogen af. Met water kun je eventueel achtergebleven restjes weghalen.


De verpakking bevat 4 patches. En beide setjes zit in een aparte verpakking. 

Dit zijn de patches. De bovenkant voelt zacht aan en de onderkant is een soort gel achtig laagje. Het voelt in ieder geval lekker verkoelend aan.

Het ziet er wel een beetje gek uit. Voelt wel prettig aan onder de ogen. Maar is wel even wennen natuurlijk ik heb de patches 35 minuten op mijn oogleden gelaten.

Dit is de voor foto. Je ziet dat mijn rechteroog (op de foto) dikker is en het onder mijn oog ook opgezwollen is. Het is gelukkig al een stuk minder erg als het was. Maar nog steeds erg dik. Aan de bovenkant kun je natuurlijk niks doen want daarvoor heb ik geen patch.

Oh wat een vreselijke foto mijn hemel. Maar het gaat om het effect natuurlijk. Het verschil is heel klein maar toch is de zwelling iets minder geworden. Mijn ogen voelen in ieder geval wel heel erg lekker aan. Lekker verkoelend, ik heb verder geen make up opgedaan en wacht nu totdat de zwelling weer weg is.

Conclusie

De patches voelen erg prettig aan. Ze verminderen de zwelling een heel klein beetje dus daarvoor hoef je het niet te kopen. Het is echt meer voor gewoon een lekker gevoel onder je ogen. Ik hoop dat ik over een paar uurtjes weer een normaal oog heb. 

Ik heb de patches gekocht bij Etos in Amstelveen maar niet elk filiaal verkoopt deze.  Meestal alleen de franchise filialen. Ze worden wel verkocht op drogisterij.net voor € 1.69.

Fijn weekend!

2 opmerkingen:

  1. Oh deze had ik ook maar dan van essence, ik vind het altijd heel erg fijn aanvoelen hoe het verkoelt..

    BeantwoordenVerwijderen